28 December 2020

Λίστα Κικίλια: 18,5 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια του εμβολιασμού

 


Στο πρότυπο της λίστας Πέτσα, έρχεται η λίστα Κικίλια η οποία συνολικά θα μοιράσει 18.5 εκατ. ευρώ στα μέσα ενημέρωσης για τη μετάδοση μηνυμάτων που αφορούν τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού. Τα μηνύματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν κοινωνικού ενδιαφέροντος και συνεπώς να μεταδίδονται δωρεάν.

Συγκεκριμένα, η απόφαση για τη δέσμευση του ποσού που θα δοθεί σε κανάλια, ραδιόφωνα, έντυπα και ιστοσελίδες, δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια την παραμονή των Χριστουγέννων και επισημαίνει ότι το ποσό αυτό θα δοθεί για «την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών, για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορονοιού covid-19 και την προβολή μηνυμάτων και της εθνικής εκστρατείας κατά του κορονοιού covid-19 στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης».

Η διαφορά της τωρινής καμπάνιας με τη λίστα Πέτσα που έτρεξε η κυβέρνηση είναι πως αυτή τη φορά το κονδύλι της δαπάνης είναι από το υπουργείο Υγείας.

Το αστείο βέβαια της υπόθεσης είναι ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν καν επαρκή εμβόλια που να προορίζονται για τον γενικό πληθυσμό και οι δόσεις κατευθύνονται προς ειδικές ομάδες υψηλού κινδύνου που έχουν και αυξημένο ενδιαφέρον να εμβολιαστούν.

Η παροχή των υπηρεσιών, το ποιος, δηλαδή, θα αναλάβει τη δουλειά θα αποτελέσει αντικείμενο σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 74 με τίτλο «Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού κατά του κορονοϊού COVID -19» που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες.



Στην απόφαση της παραμονής των Χριστουγέννων αναφέρεται ότι η σύμβαση θα έχει ως αντικείμενο:

α) το σχεδιασμό, οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής, της τοποθέτησης, του χρόνου προβολής και του τρόπου προβολής στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, και ειδικότερα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, από τον έντυπο τύπο, από τα ηλεκτρονικά μέσα με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και internet, από τον περιφερειακό τύπο, από ραδιοφωνικά μέσα κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.

β) τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής και της τοποθέτησης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας με την ενδεδειγμένη παραμετροποίηση που αφορά όλες τις ομάδες αποδεκτών και συγκεκριμένα τις πληθυσμιακές ομάδες που ορίζονται στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν.4761/2020, με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κοκ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.



Photo by Glen Carrie on Unsplash