22 March 2023

Τέμπη: Έγγραφα διαψεύδουν Γεραπετρίτη περί "τοπικής τηλεδιοίκησης" - Ρωτήσαμε και το ChatGPT

 

Στο άρθρο αυτό θα δούμε ότι ο όρος "τοπική τηλεδιοίκηση" είναι επινόηση του κου. Γεραπετρίτη για να παραπλανήσει τους πολίτες σε ό,τι αφορά στην αδράνεια της Κυβέρνησης Μητσοτάκη για την λήψη των απαραίτητων μέτρων ώστε να επαναλειτουργήσει η τηλεδιοίκηση. Εφόσον ο όρος "τοπική τηλεδιοίκηση" είναι υπαρκτός τότε θα πρέπει να μπορούμε να τον εντοπίσουμε σε ένα τουλάχιστον επίσημο έγγραφο. Αναζήσαμε στην Δι@ύγεια χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Αντιθέτως, εντοπίσαμε τον όρο "τοπικός χειρισμός" όπως ακριβώς έλεγε ο Σταθμάρχης Λάρισας την 20η Μαρτίου 2023. Απευθυνθήκαμε μέχρι και στο ChatGPT. Δείτε στο τέλος του άρθρου τί μας απάντησε.


Την Τετάρτη 15/03/2023 στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η οποία συνεδρίασε με θέμα "Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Γεώργιο Γεραπετρίτη, σύμφωνα με το άρθρο 36§5 του Κανονισμού της Βουλής, σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών", ο φερόμενος ως Υπουργός Μεταφορών κος Γεραπετρίτης μας εξέπληξε, μάλλον ευχάριστα. Όλη η Ελλάδα γνώριζε, μέχρι εκείνη την στιγμή, ότι αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης τότε θα είχε αποτρεπεί η τραγωδία των Τεμπών. Και ότι εκκρεμούσε η ολοκλήρωση του συστήματος. Ο κος. Γεραπετρίτης όμως μας είπε ότι η τηλεδιοίκηση υπάρχει ήδη και είναι πλήρως λειτουργική.

Ειδικότερα, είπε: "Το συγκεκριμένο συμβάν είναι προφανές ότι ήταν το αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών που οδήγησαν εκεί που οδήγησαν μολονότι, και θέλω αυτό να το τονίσω, ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο και όχι μόνο αυτό αλλά ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα, εντούτοις αυτό δεν συνέβη" (6':11" του βίντεο). 

Μάλιστα, στην ίδια συνεδρίαση όχι μόνο έκανε λόγο για λειτουργική τηλεδιοίκηση αλλά έδωσε και τον ορισμό της. Είπε: "τηλεδιοίκηση είναι η δυνατότητα που δίδεται στους σταθμάρχες και στους τηλεδιοικήτες να παρακολουθπυν σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των αμαξοστοιχιών σε ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΞΟΝΑ" (15':35" του βίντεο).

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Γεραπετρίτης όχι μόνο μίλησε για τηλεδιοίκηση (σκέτο, χωρίς το επίθετο "τοπική") αλλά έδωσε και τον ορισμό της!

Ο Αλέξης Τσίπρας επισκέφτηκε την Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023 (pdf) το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Λάρισας το οποίο ήταν ένα γιαπί. Έτσι, κατέρρευσε αρχικά το επιχείρημα του Γεραπετρίτη ότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση.

Εκεί, δήλωσε: "Η απώλεια 57 συνανθρώπων μας με αυτό τον τραγικό τρόπο σε ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν αποτελεί θυσία, είναι έγκλημα. Και μάλιστα προαναγγελθέν έγκλημα, λαμβάνοντας υπόψιν τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο ακόμη και με εξώδικα, λαμβάνοντας όμως υπόψιν και την εγκατάλειψη του σταθμού τηλεδιοίκησης Λάρισας από το καλοκαίρι του 2019, που αν λειτουργούσε θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο".

Η επίσκεψη Τσίπρα και η δήλωσή του, έγινε σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία ήταν ήδη σε εξέλιξη η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής με θέμα "ακρόαση, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών, των πρώην Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών κ.κ. Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή, Χρήστου Σπίρτζη και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και του Υπουργού Επικρατείας αρμοδίου και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών κ. Γεώργιου Γεραπετρίτη, κατά το άρθρο 43Α σε συνδυασμό με το άρθρο 41Α του Κανονισμού της Βουλής, σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση".

Αρχικά, να υπογραμμίσουμε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη μετέτρεψε σε παρωδία μία συνεδρίαση η οποία είχε ως θέμα της ζητήματα τα οποία άπτονται του Υπουργείου Μεταφορών και στην οποία ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. Συμμετείχαν τρεις (3) πρώην Υπουργοί Μεταφορών κι ένας φερόμενος ως Υπουργός Μεταφορών. Στο άρθρο μας Τέμπη: Σκιώδης Υπουργός & Σκιώδης Επιτροπή εξηγήσαμε πρώτοι ήδη από τις 3 Μαρτίου 2023 γιατί ο κος. Γεραπετρίτης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. 

Στην συνεδρίαση αυτή, ο φερόμενος ως Υπουργός Μεταφορών κος. Γεραπετρίτης, ο οποίος επειδή είναι νομικός είναι πολύ προσεκτικός σε όσα λέει, είπε: "Αυτή την στιγμή που μιλάμε στη Λάρισα υφίσταται ένα τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης που μπορεί να κάνει αυτόματη χάραξη. Βεβαίως, είναι τοπικό. Εγώ εξ' αρχής είμαι πάντοτε πολύ ακριβής. Έχω μάθει επειδή είμαι νομικός να είμαι πάρα πολύ ακριβής. Πάντοτε ομιλώ για τοπικό κέντρο τηλεδιοκησης. Ποτέ δεν μίλησα για ένα καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Ποτέ δεν το είπα αυτό. Πράγματι, όταν θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα σημεία τηλεδιοίκησης θα έχουμε αυτό το οποίο ονομάζουμε υπερτοπικά κέντρα τα οποία θα μπορούν να ελέγχουν περισσότερους σταθμούς. Σήμερα όμως που μιλάμε, τώρα αυτήν την ώρα που μιλάμε υφίσταται το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης Λάρισας το οποίο για περίπου 8,5χλμ κάνει την αυτόματη χάραξη. Αυτό είναι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας" (βλ. 2:18':03" του βίντεο)

Βέβαια, όχι απλώς μίλησε για τηλεδιοίκηση (σκέτο) την 15η Μαρτίου 2023 αλλά έδωσε και τον ορισμό της.

Τα αυτά επανέλαβε ο σκιώδης Υπουργός Μεταφορών την ίδια ημέρα σε δήλωσή του (pdf) μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων. Είπε "Θα ήθελα, με την ευκαιρία αυτή, να πω μία κουβέντα για το ζήτημα το οποίο έχει ανακύψει και αφορά το θέμα της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Όπως έχω επανειλημμένως τονίσει και ενώπιον της Βουλής, της αρμόδιας διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής και σε συνέντευξη την οποία παρεχώρησα: Το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. Το επαναλαμβάνω με έμφαση. Προκύπτει από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας, η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είναι υπαρκτή, πραγματική και ακόμα και σήμερα όλες οι διαδρομές γίνονται με αυτόματες χαράξεις. Δυστυχώς, θα μου επιτρέψετε να πω με περισσή υποκρισία και καθόλου αίσθημα ευθύνης, ορισμένοι διακινούν ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Το Κέντρο Ελέγχου της Λάρισας είναι ένα Κέντρο Ελέγχου το οποίο αφορά περίπου 8,5  χιλιόμετρα της διαδρομής, είναι λειτουργικός πίνακας τον οποίο και εγώ ο ίδιος σε αυτοψία είδα και χρησιμοποίησα, λειτουργεί και λειτουργούσε και την κρίσιμη νύχτα. Το ζήτημα της επέκτασης της τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το οποίο ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, πράγματι θα καταλαμβάνει και τη μεγαλύτερη έκταση από την Λάρισα προς τους Νέους Πόρους και Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι κάτι ανεξάρτητο, είναι το σύστημα το οποίο είχε υποστεί μεγάλη φθορά εξαιτίας της πυρκαγιάς το 2019 και είχε παραδοθεί σε μία κατάσταση μη λειτουργική. Ανατάχθηκε το  τοπικό κέντρο και λειτουργεί από το Νοέμβριο. Το δε παλαιό το οποίο, δυστυχώς Μέσα Ενημέρωσης αναπαρήγαγαν χθες, βρίσκεται σε διαδικασία ανακατασκευής. Όμως δεν αφορά, το επαναλαμβάνω, το τοπικό δίκτυο τηλεδιοίκησης που έχει την αυτόματη χάραξη, η οποία μπορούσε να έχει γίνει την κρίσιμη νύχτα".

Από το "ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση" & "τηλεδιοίκηση είναι [..] όλη την έκταση του κύριου άξονα" της 15ης Μαρτίου, καταλήξαμε στο "Έχω μάθει επειδή είμαι νομικός να είμαι πάρα πολύ ακριβής. Πάντοτε ομιλώ για τοπικό κέντρο τηλεδιοκησης" την 20η Μαρτίου. Δηλαδή, μόλις 5 ημέρες άντεξε το επιχείρημα πριν μεταλλαχθεί. Από το "τηλεδιοίκηση" πήγαμε στο "τοπική τηλεδιοίκηση". 

Την κατάσταση πήγε να σώσει ο Υφυπουργός Μεταφορών κος. Μιχ. Παπαδόπουλος ο οποίος επισκέφθηκε αυθημερόν τον σιδηροδρομικό σταθό Λάρισας για να παρουσιάσει την τηλεδιοίκηση. Όμως, μάλλον τα έκανε χειρότερα αφού ο Σταθμάρχης Λάρισας τον διέψευσε και δεν επιβεβαίωσε ότι ο πίνακας στον σταθμό είναι "τοπική τηλεδιοίκηση". 

Συγκεκριμένα, ο Σταθμάρχης Λάρισας είπε: "Αυτή τη στιγμή έχουμε μία χάραξη δρομολογίου από την είσοδο του σταθμού μέχρι την έξοδο. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός. Βλέπει 3,5 από την έξοδο του σταθμού και 1,5 με 2 από το νότιο τμήμα. Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε μέχρι το Πλατύ. Βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019. Από το 2019 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί".


Ο Γεραπετρίτης, αυτός σύγχρονος Οδυσσέας Ελύτης, είναι ο λεξιπλάστης του 21ου αιώνα. Δημιουργεί νέες έννοιες. Επιμένει στο ψέμα της τηλεδιοίκησης, η οποία δήθεν δουλεύει, διότι έπαψε να λειτουργεί όταν ανέλαβαν την διακυβέρνηση, το καλοκαίρι του 2019 και δεν έκαναν τίποτα για να λειτουργήσει ξανά. Προσπαθεί, λοιπόν, να μας πείσει ότι υπάρχει κάπου σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό ένα σύστημα το οποίο τάχα λέγεται "τοπική τηλεδιοίκηση" και λειτουργεί ώστε να διαγράψει τις ευθύνες της Κυβέρνησης για την εγκληματική της αδράνεια. Φτάνει στο σημείο μάλιστα να την διαβαθμίζει σε "τοπική" και "υπερτοπική". Επί της ουσίας όμως, αυτό που κάνει είναι να αποκαλεί έναν πίνακα τοπικού χειρισμού ως "τοπική τηλεδιοίκηση". Καλά κάνει. Ας τον ονομάσει και "Μητσοτάκη" αν αυτό εξυπηρετεί το αφήγημά του. Και ας λέει "υπήρχε τοπικός Μητσοτάκης  σε λειτουργία στην Λάρισα". Μπορεί να τον αποκαλεί και "αγγούρια" αν του αρέσει. Το θέμα είναι αν πράγματι έτσι αποκαλείται στην σιδηροδρομική ορολογία και αν έτσι το λένε οι σιδηροδρομικοί ή αν είναι όρος ηλικίας μερικών ημερών, δηλαδή από τότε που τον επινόησε ο Γεραπετρίτης.

Υπενθυμίζεται όμως, ότι την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023, στην ιστοσελίδα του Πρωθυπουργού είχε δημοσιευτεί το πρόγραμμά (και εδώ) των επισκέψεών του για την Τετάρτη 1η Μαρτίου 2023. Σε αυτό προβλέπονταν ότι στις 12:00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος. Πού ακριβώς θα πήγαινε? Στον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας να φωτογραφηθεί μπροστά από έναν πίνακα?


Εάν πράγματι ο πίνακας τοπικού χειρισμού αποκαλείται στην σιδηροδρομική ορολογία ως "τοπική τηλεδιοίκηση" τότε θα πρέπει να βρούμε και κάποιο, προγενέστερο των δηλώσεων Γεραπετρίτη, έγγραφο στο οποίο καταγράφεται ο όρος. Για να διαπιστώσουμε τί ισχύει, αναζητήσαμε στην Δι@ύγεια.

Για τους όρους "τοπική τηλεδιοίκηση" και "τοπικής τηλεδιοίκησης" δεν εντοπίσαμε κανένα έγγραφο




Κάναμε νέα αναζήτηση με τον όρο "τοπικού χειρισμού".


Εντοπίσαμε 8 έγγραφα. Από αυτά, τα 3 αφορούν σιδηροδρόμους και είναι τα εξής:

1) 755446ΨΧΕΔ-92Ζ, 08/11/2016, ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΟΣΕ)

2) 6Π7Ο46ΨΧΕΔ-ΞΥ0, 08/11/2016, ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΟΣΕ)







Τ
α έγγραφα αυτά αναφέρονται σε "πίνακα τοπικού χειρισμού σιδηροδρομικού σταθμού". Με άλλα λόγια, η εγκατάσταση του σιδηροδρομικού σταθμού δεν σχετίζεται με την τηλεδιοίκηση. Τα ως άνω έγγραφα αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο όρος "τοπική τηλεδιοίκηση" είναι επινόηση του φερόμενου ως Υπουργού Μεταφορών κου. Γεραπετρίτη. Και φυσικά δεν πείθει. Όσο και αν θέλει να μας αντιμετωπίζει λες και είμαστε ηλίθιοι. 

Κάτι που μπορεί να ενδιαφέρει περισσότερο τον κο. Γεραπετρίτη είναι ότι όταν ψάξαμε στην Δι@ύγεια τους όρους "τηλεδιοίκηση ΤΕΡΝΑ" βρήκαμε 7.369 πράξεις.



UPDATE 22.03.2023: Την ψεκασμένη θεωρία περί "τοπικής τηλεδιοίκησης" ακολουθεί και ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Σε συνέντευή του την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023 (pdf) στην εκπομπή του ALPHA "Πρωταγωνιστές" και στον δημοσιογράφο Σταύρο Θεοδωράκη, ανέφερε:

Εξ όσων γνωρίζω, οι επικοινωνίες -τις οποίες ακούσαμε και οι διάλογοι οι οποίοι έγιναν- έγιναν με το σύστημα GSM-R. Το ζητούμενο δεν ήταν λοιπόν τόσο η επικοινωνία μεταξύ των τρένων. Τι έλειπε για να το πούμε πολύ απλά; Υπήρχε η τοπική τηλεδιοίκηση. Ο σταθμάρχης έβλεπε ότι το τρένο ήταν στη λάθος γραμμή άσχετα αν δεν το είδε εκείνη τη στιγμή…




BONUS:
Ρωτήσαμε και το ChatGPT την γνώμη του και είναι η παρακάτω