Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας (μομφής) κατά της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας (μομφής) κατά της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Οι όλο και πυκνότερες τοποθετήσεις των στελεχών της ΝΔ στα ΜΜΕ περί δικαιοσύνης η οποία τάχα ερευνά τυχόν ποινικές ευθύνες του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών, αποτελεί πλέον ξεκάθαρη γραμμή άμυνας της κυβέρνησης. Συνιστά ταυτόχρονα και προσπάθεια παραπληροφόρησης της κοινωνίας, στην οποία συμπράττουν είτε ηθέλημένα είτε από άγνοια και τα ΜΜΕ. Η επιχειρηματολογία των στελεχών της ΝΔ έχει ως εξής: "Με την διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθύνών του Καραμανλή ασχολείται η δικαιοσύνη. Δεν έχετε εμπιστοσύνη στην δικαιοσύνη? Είμαστε σε αναμονή της ολοκλήρωσης της δικαστικής έρευνας. Αν η δικαστική έρευνα υποδειξει τυχόν ευθύνες του Καραμανλή, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θα διστάσει να τον θέσει ενώπιον των ευθυνών του". Τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου έτσι. Η δικαστική εξουσία, διερευνά γενικά τις αξιόποινες πράξεις γύρω από το έγκλημα των Τεμπών. Όχι όμως ειδικά και των Σπίρτζη - Καραμανλή. Ο κεντρικός πυρήνας του θεσμικού πλαισίου περί ευθύνης υπουργών συνίσταται στο ότι, σε περίπτωση ποινικής ευθύνης υπουργών, τις δικαστικές αρμοδιότητες (διερεύνηση ευθυνών και άσκηση ποινικής δίωξης) τις ασκεί η Βουλή και όχι η δικαστική εξουσία. Η δικαστική εξουσία δεν διερευνά και τυχόν ευθύνες του Καραμανλή διότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται από αυτό το θεσμικό πλαίσιο. Επομένως, είναι ανακριβή αυτά τα επιχειρήματα εκ μέρους της ΝΔ. Όταν αναπτύσσεται ενώπιόν τους αυτή η επιχειρηματολογία, τα στελέχη της αντιπολίτευσης δεν την αντικρούουν και δεν θέτουν το ζήτημα στην σωστή του βάση. Το ίδιο όμως κάνουν και οι δημοσιογράφοι. Δεν διορθώνουν τα στελέχη της ΝΔ. Δεν τους τονίζουν ότι αυτά που λένε δεν ισχύουν. Το άρθρο μας αυτό είναι απόσπασμα από το άρθρο μας Τέμπη: Συγκάλυψη, Παραπληροφόρηση, Ευθύνη υπουργών, Βουλευτική ασυλία και Παραγραφή.
Ένα χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών, είναι διάχυτη στην κοινωνία η αντίληψη ότι επιχειρείται συγκάλυψη ενδεχόμενων ευθυνών μελών της κυβέρνησης Μητσοτάκη και ιδίως του Κων. Αχ. Καραμανλή. Η τραγωδία παραμένει στην επικαιρότητα χάρη στους συγγενείς των θυμάτων. Το αίτημα τους αφορά στην απόδοση δικαιοσύνης. Το ψήφισμα που ξεκίνησε η κυρία Μαρία Καρυστιανού έχει ξεπεράσει τα 1,3 εκατομμύρια υπογραφές. Η πίεση προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη αυξάνει. Στο πλαίσιο της αποποίησης ευθυνών, τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας λοιδορούν τα 1,3 εκ. υπογραφές του ψηφίσματος της κυρίας Μαρίας Καρυστιανού. Παράλληλα, διστρεβλώνουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο περί ευθύνης υπουργών ώστε να το φέρουν στα μέτρα τους. Δημιουργούν την ψευδή εντύπωση ότι η δικαιοσύνη διερευνά κάθε πτυχή του εγκλήματος των Τεμπών και ότι υπόθεση είναι σε αναμονή των συμπερασμάτων της δικαστικής έρευνας. Με τον τρόπο αυτό κοροϊδεύουν τον κόσμο διότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι απαγορεύεται στην δικαιοσύνη να κάνει την παραμικρή διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του Καραμανλή. Όχι, ούτε ο Καραμανλής, ούτε κανένα άλλο μέλος της Κυβέρνησης δεν ερευνάται από την δικαιοσύνη. Παράλληλα, ο πρώην Υπ. Μεταφορών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ 2015-2019 Χρήστος Σπίρτζης δηλώνει ότι παραιτείται της ανύπαρκτης ασυλίας του και θέτει εαυτόν στην διάθεση της δικαιοσύνης. Στο άρθρο αυτό κάνουμε μια συνοπτική παρουσίαση όσων ισχύουν για την βουλευτική ασυλία και την ευθύνη υπουργών. Αναδεικνύουμε την ανακρίβεια περί διερεύνησης τυχόν ευθυνών του Καραμανλή από την δικαιοσύνη. Παρουσιάζουμε τους λόγους για τους οποίους δεν νοείται παραίτηση του Σπίρτζη από την "ασυλία" του. Τέλος, διατυπώνουμε την άποψη ότι τυχόν αδικήματα του Χρήστου Σπίρτζη δεν έχουν παραγραφεί.
Εθισμένος στα fake news πρέπει να είναι ο Υπ. Δικαιοσύνης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, Γιώργος Φλωρίδης. Το νέο κρούσμα σημειώθηκε την Πέμπτη 14 Μαρτίου οπότε και ισχυρίστηκε ότι επιχειρήθηκε να γίνει πλημμέλημα το αδίκημα του βιασμού με τον ποινικό κώδικα του 2019. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Ισχυρίστηκε ότι η μείωση του πλαισίου ποινής της κάθειρξης έγινε με τον νέο ποινικό κώδικα ενώ στην πραγματικότητα επρόκειτο για πρόταση την οποία είχαν καταθέσει οι νομοπαρασκευαστικές επιτροπές επί συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Επιπλέον, πιάστηκε αδιάβαστος σε ό,τι αφορά σε σημαντικές τροποποιήσεις που είχε κάνει στους κώδικες η Κυβέρνηση την οποία υπηρετεί.
"Ας το πούμε λοιπόν πρώτοι εμείς, καθαρά και χωρίς υπεκφυγές. Η Δικαιοσύνη ούτε ήταν ούτε είναι ανεξάρτητη, γιατί όταν το Σύνταγμα της χώρας από τη μία καθιερώνει τη διάκριση των τριών θεμελιακών λειτουργιών κι από την άλλη θεσπίζει την πλήρωση των ηγετικών θέσεων με Κυβερνητική επιλογή (άρθρο 90 παρ. 5 Σ) και ακολουθεί ακόμη ένα πλέγμα νομοθετικών ρυθμίσεων που περισφίγγουν μέχρις ασφυξίας την ελεύθερη δικαστική αναπνοή, είναι αστείο να ακούγονται τόσο υποκριτικοί, κενόλογοι κομπασμοί, και την ίδια ώρα να καταγγέλλονται δικαστές γιατί ... δεν αντιστέκονται"
Κατατέθηκαν την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024 τα πορίσματα των κομμάτων τα οποία συμμετείχαν στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως ο Ν. 5090/2024 (ΦΕΚ Α 30/23.02.2024) με τον οποίο ενσωματώνονται στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας οι τροποποιήσεις του νομοσχεδίου Φλωρίδη, οι οποίες ψηφίστηκαν από την Βουλή την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως ο Ν. 5090/2024 (ΦΕΚ Α 30/23.02.2024) με τον οποίο ενσωματώνονται στον Ποινικό Κώδικα οι τροποποιήσεις του νομοσχεδίου Φλωρίδη, οι οποίες ψηφίστηκαν από την Βουλή την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024.
Τις θέσεις της για το νομοσχέδιο Φλωρίδη δημοσίευσε το απόγευμα της Δευτέρας 19 Φεβρουαρίου 2024 η Ένωση Ποινικολόγων και Μαχόμενων Δικηγόρων.
Στο κλαμπ των αντιδραστικών κομμάτων αποφάσισε να ενταχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Το κόμμα που έφερε τον νέο Ποινικό Κώδικα (Ν. 4619/2019) και τον νέο Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (Ν. 4620/2019), μετά από σύσταση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής υψηλού κύρους, αποφάσισε ότι δεν υπάρχει λόγος να ζητήσει την απόσυρση του αντιδραστικού νομοσχεδίου του Φλωρίδη.
"Είναι απαράδεκτο να δικάζει το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, σε καθημερινή σχεδόν βάση, 300 υποθέσεις για καθυστερημένες οφειλές προς το Ι.Κ.Α Τ.Ε.Β.Ε Τ.Σ.Α. κλπ. Δεν μπορεί να αμαυρώνεται το Ποινικό Μητρώο του Πολίτη με τέτοιες παραβάσεις ή με άλλα ελαφρά παραπτώματα, που δεν προσιδιάζει ποινικός κολασμός. Οι διοικητικές ποινές ή ένας άλλος τρόπος αντιμετώπισης, θα ήταν ενδεδειγμένος και πρόσφορος, οπωσδήποτε όμως όχι η Ποινική Κύρωση και το εδώλιο του κατηγορούμενου, που επιβαρύνει αφόρητα τα πινάκια των Δικαστικών Υπηρεσιών, μειώνει το κύρος του Δικαστηρίου, και το μεταβάλλει τελικά σε «μπαμπούλα εισπράκτορα» των ταμείων. Ευελπιστούμε σ' αυτή την προσπάθειά μας να’ χουμε την αρωγή των Δικηγορικών Συλλόγων, ώστε να διαφυλαχθεί το Ελληνικό Ποινικό Δίκαιο και ν’ αποτινάξει τις εξοβελιστέες εκείνες ειδικές ποινικές διατάξεις, που το κακοποιούν στην κυριολεξία και αποσπούν το Δικαστή από την εκδίκαση των αμιγώς αξιοποίνων πράξεων"
Ανδρέας Φάκος Πρόεδρος της Ένωσης Εισαγγελέων 1991, “Ομιλία στην Ζ’ ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Εισαγγελέων”, Εισαγγελικός Λόγος Τ36, 1992
Μία από τις ρυθμίσεις, του τριτοκοσμικού νομοσχεδίου του φύλαρχου Φλωρίδη για τον ποινικό κώδικα, οι οποίες έχουν προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, είναι και εκείνη του άρθρου 78 του νομοσχεδίου.
Κατατέθηκε νύχτα, 5 λεπτά πριν τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 9 Φεβρουαρίου 2024 το νομοσχέδιο με τις τριτοκοσμικές αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας με τίτλο "Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας".
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από το απόγευμα της Πέμπτης 8 Φεβρουαρίου 2024 το σχέδιο αντισυνταγματικού νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
"Η σύνδεσή σας δεν είναι ασφαλής. Δεν πρέπει να εισάγετε ευαίσθητες πληροφορίες σε αυτό το site επειδή μπορεί να κλαπούν από επιτιθέμενους".
Ακολουθήστε μας στο twitter
Παρακολουθήσεις, ολιγάρχες, ΑΔΑΕ, Τουλουπάκη, Λίστα Πέτσα, Χρήστος Ράμμος, Ντογιάκος, αστυνομική βία, θέση 107, Καραϊβάζ, ναυάγιο Πύλου, Τέμπη, predator, SLAPS είναι μερικά από τα θέματα στα οποία εστιάζει το ψήφισμα της Τετάρτης 7 Φεβρουαρίου 2024 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα.
Το ψήφισμα εγκρίθηκε με 330 ψήφους υπέρ, 254 κατά και 26 αποχές. Σε αυτό, οι ευρωβουλευτές εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες για πολύ σοβαρές απειλές κατά της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου και των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024 ο Ν. 5083/2024 (ΦΕΚ Α 12/26.01.2024) για την επιστολική ψήφο.
Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024 το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για το δικαίωμα στον γάμο ανεξαρτήτως φύλου. Το νομοσχέδιο τιτλοφορείται "Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις".
Μπορείτε να βρείτε εδώ το νομοσχέδιο, εδώ την αιτιολογική έκθεση και εδώ ένα έντυπο με infographics.
Με το νομοσχέδιο (άρθρο 3) τροποποιείται το άρθρο 1350 του Αστικού Κώδικα (ΑΚ) ως εξής:
"Ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δύο προσώπων διαφορετικού ή ίδιου φύλου"
Με τις υπόλοιπες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:
Τροποποιούνται οι διατάξεις του 1505ΑΚ για το επώνυμο των τέκνων και σε περίπτωση παράλειψης της δήλωσης επωνύμου των τέκνων από τους γονείς, τα τέκνα να αποκτούν όχι εκείνο του πατέρα, αλλά σύνθετο επώνυμο αποτελούμενο από τα (πρώτα) επώνυμα των γονέων τους σε αλφαβητική σειρά (άρθρο 4).
Τροποποιούνται οι διατάξεις του Ν. 344/1976 περί ληξιαρχικών πράξεων και συγκεκριμένα το άρθρο 21 που αφορά στους υπόχρεους για την δήλωση γεννήσεως (άρθρο 5).
Τροποποιείται το εργατικό δίκαιο ώστε να δικαιούνται και τα παντρεμένα άτομα του ιδίου φύλου την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας, την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας και την άδεια μητρότητας / πατρότητας (άρθρο 6).
Τροποποιείται το άρθρο 281 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, ΦΕΚ Α’ 222/2022) και επεκτείνεται η προστασία από την απόλυση σε ομόφυλους γονείς (άρθρο 7)
Τροποποιείται το άρθρο 1 του Ν. 4443/2016 περί ίσης μεταχείρισης προσώπων ασχέτως φυλετικής ή εθνοτικής τους καταγωγής (άρθρο 8)
Αναγνωρίζονται οι γάμοι προσώπων του ίδιου φύλου που τελέστηκαν από Έλληνες στο εξωτερικό (άρθρο 9)
Αναγνωρίζεται η γονεϊκή σχέση που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό (άρθρο 10)
Σύμφωνα συμβίωσης που έχουν συναφθεί πριν το νομοσχέδιο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, αν τελέσουν γάμο αυτός θα μπορούν να δηλώσουν την επιθυμία τους να ισχύει αναδρομικά ο γάμος από την ημερομηνία σύναψης του συμφώνου συμβίωσης (άρθρο 11)
Καταργείται η προϋπόθεσης αγαμίας για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου στον Ν. 4491/2017 (άρθρο 12)
UPDATE 01/02/2024: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2024.
Photo by Alexander Grey on Unsplash
Δημοσιεύτηκε σήμερα Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 ανακοίνωση της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος (.pdf) για το νομοσχέδιο Φλωρίδη με το οποίο πρόκειται να τροποποιηθούν (και πάλι) ο Ποινικός Κώδικας και ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας. Μπορείτε να βρείτε το νομοσχέδιο και όλο το υλικό εδώ.
Κατατέθηκε την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 στην Βουλή το νομοσχέδιο περί εκλογής ευρωβουλευτών και διευκόλυνσης εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου. Μπορείτε να βρείτε το νομοσχέδιο εδώ και όλο το υλικό στο site της Βουλής εδώ.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει προβλέψεις για
- Την απαγόρευση καθόδου στις ευρωεκλογές του Ηλία Κασιδιάρη
- Την επιστολική ψήφο
- Την εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων
Ακολουθήστε μας στο twitter και στο Facebook
[..] Διανύουμε την εποχή του άκρατου «δικαιωματισμού», χωρίς να υπολογίζονται οι αντίστοιχες υποχρεώσεις και τα καθήκοντα, που οφείλουμε να σεβόμαστε και να εκπληρώνουμε [..] αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στον από 21 Δεκεμβρίου 2023 εορταστικό χαιρετισμό της Προέδρου του Αρείου Πάγου, κας. Ιωαννας Κλάπα προς τους συναδέλφους της και τους δικαστικούς υπαλλήλους.
Με αντιδραστικές αλλαγές που αρμόζουν σε φυλές του τρίτου κόσμου, εγκαινίασε ένας Φλωρίδης μια νέα εποχή σκοταδισμού στο ποινικό δίκαιο. Επικοινωνία, φυλακή για όλους, κατάργηση υπερασπιστικών δικαιωμάτων, συρρίκνωση του δικαιώματος πρόσβασης σε παροχή έννομης προστασίας, περιορισμός των εγγυήσεων δίκαιης δίκης, ανασφάλεια δικαίου, καταστρατήγηση του Συντάγματος είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου που παρουσίασε πρόσφατα. Οι προτεινόμενες αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας είναι επικίνδυνες για τις ατομικές ελευθερίες, επαναφέρουν το ποινικό δίκαιο στο 1950 και σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν και τους κώδικες του 1834. Κατακτήσεις του δυτικού νομικού πολιτισμού που θεωρούνταν δεδομένες στην χώρα μας εδώ και δεκαετίες, περνάνε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και παραχωρούν την θεση τους σε ρυθμίσεις αντάξιες ενός ανελεύθερου και καταπιεστικού καθεστώτος. Ο εξασφαλιστικός των ατομικών ελευθεριών ρόλος του ποινικού δικαίου εξατμίζεται και δεν θα αποτελεί πλέον το ανάχωμα απέναντι στην κρατική αυθαιρεσία εις βάρος των δικαιωμάτων των πολιτών. Αντιθέτως, οι προτεινόμενες αλλαγές προσδίδουν νομιμοφάνεια στην επερχόμενη οικοδόμηση ενός καταπιεστικού καθεστώτος στην χώρα μας. Αν νομίζετε ότι οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα αφορούν "τους άλλους", είστε γελασμένοι. Αν υποτιμάτε το impact των αλλαγών στην φυσιογνωμία του πολιτεύματος, είστε επίσης γελασμένοι. Δικαίως το ποινικό δίκαιο χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος κλάδος δικαίου μετά το συνταγματικό δίκαιο. Είναι τέτοιας σημασίας η επίδρασή του ποινικού δικαίου στην διαμόρφωση αυτού που αποκαλούμε "φιλελεύθερη δημοκρατία" που αρκούν μερικές αλλαγές σε αυτό για να αλλοιώσουν τον χαρακτήρα του πολιτεύματος και να το στρέψουν προς μια ανελεύθερη κατεύθυνση. Ο επερχόμενος ποινικός Μεσαίωνας πρέπει να ενεργοποιήσει τα ανακλαστικά των δημοκρατικών πολιτών. Οι τριτοκοσμικές αλλαγές που προωθεί η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στοχεύουν στην οικοδόμηση πολιτικού καθεστώτος μέσω της νομιμοφανούς κρατικής αυθαιρεσίας η οποία εκκινεί από το αυθαίρετο νομοθετείν, στην κατάπνιξη διεκδικήσεων μέσω της καλλιέργειας φόβου, στην επικοινωνιακή αντιμετωπιση της εγκληματικότητας και στην περαιτέρω κατασπατάληση δημοσίου χρήματος με όχημα την αύξηση του πληθυσμού των φυλακών. Οι εισπρακτικές ρυθμίσεις που περιέχει σκοπούν, πέρα από την αποστέρηση του δικαιώματος σε παροχή έννομης προστασίας, και στο monetization του ποινικού δικαίου το οποίο θα μετατραπεί και σε εργαλείο τόνωσης των δημοσίων εισπράξεων. Δεν θα αργήσει ο καιρός που η Κυβέρνηση θα εμφανιστεί με τριτοκοσμική περηφάνεια δίπλα σε ποινικούς επενδυτές, ίσως στον κλάδο των ιδιωτικών φυλακών. Υπαγορευμένες από τα πρωινάδικα και τα πιο αντιδραστικά στοιχεία της κοινωνίας, οι ευκαιριακές αλλαγές αλλοιώνουν τον επικουρικό χαρακτήρα του ποινικού δικαίου. Ο Υπ. Δικαιοσύνης οφείλει να εμφανιστεί στην Βουλή ντυμένος με την παραδοσιακή φορεσιά των Ζουλού για να υποστηρίξει με συνέπεια τις αλλαγές που προτείνει. Η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας οφείλει, πριν υπερψηφίσει το σκοταδιστικό αυτό έκτρωμα, να επιχειρηματολογήσει στην διάλεκτο της συμπαθούς φυλής των Μασσάι. Ο Μητσοτάκης οφείλει, πριν μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για την προτεινόμενη βαρβαρότητα, να σύρει πρώτος τον χορό της βροχής, για να καταστήσει απολύτως ξεκάθαρο το ποιος είναι ο τριτοκοσμικός φύλαρχος της Ελλάδας. Οι πολίτες πρέπει να ανησυχούν. Η αντιπολίτευση στον κόσμο της.
Ακολουθήστε μας στο twitter
Δημοσιεύτηκε στο opengov.gr το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα (ΠΚ) και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ΚΠΔ).
Επομένως, για αρχή, φαίνεται ότι δεν θα επιδιώξει να μπει στην Βουλή με τον παραπάνω τρόπο, δηλαδή με μια σειρά διαδοχικών παραιτήσεων.
Σε πρώτο χρόνο φαίνεται να είναι δικαιολογημένη η επιλογή αυτή έτσι ώστε να προλάβει να ενημερωθεί για όλα τα πολιτικά θέματα από τους συνεργάτες του. Και για να αποφύγει συγκρούσεις και υπερέκθεση οι οποίες θα τον φθείρουν.
Επιπλέον, απαλλαγμένος από τον φόρτο της κοινοβουλευτικής παρουσίας, η οποία απαιτεί χρονοβόρα προετοιμασία, θα έχει την δυνατότητα να αφοσιωθεί στην κατάστρωση της στρατηγική την οποία θα κρίνει ως καταλληλότερη για να κερδίσει το κόμμα του τις επόμενες εκλογές.
Αυτό το είδος καταμερισμού εργασιών, δηλαδή της εκπλήρωσης της κοινοβουλευτικής παρουσίας του ΣΥΡΙΖΑ από την κοινοβουλευτική ομάδα και της κατάστρωσης του εκλογικού σχεδιασμού από τον ίδιο, έχει πλεονεκτήματα. Επιπλέον, θα μπορεί να αφιερώσει χρόνο για να επιδοθεί στην προσέλκυση νέων ψηφοφόρων με το να έρχεται σε απευθείας επαφή με τους πολίτες. Θεωρούμε δεδομένο ότι θα αξιοποιήσει το "Κασσελάκης effect", δηλαδή την δυνατότητα του να κερδίζει από την αδιαμεσολάβητη επαφή με τον κόσμο.
Όμως, σίγουρα θα υπάρξει ένα οριακό σημείο πέρα από το οποίο η απουσία του από την Βουλή θα λειτουργεί ανάποδα, προκαλώντας φθορά. Κάτι σαν τον νόμο της φθίνουσας απόδοσης.
Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει να κρατήσει το κοινό του σε εγρήγορση.
Ένας τρόπος για να αποτρέψει την φθορά, τον πρώτο καιρό που δεν θα είναι στην βουλή, είναι να προσπαθήσει να περάσει στην κοινωνία το μήνυμα ότι ο Μητσοτάκης είναι υπό κατάρρευση. Ότι όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές, στελέχη και ψηφοφόροι πρέπει να είναι σε εκλογική ετοιμότητα διότι ο Μητσοτάκης δεν θα βγάλει τετραετία. Κάτι το οποίο δεν είναι και πολύ απίθανο μετά τις αλλεπάλληλες καταστροφές του καλοκαιριού του 2023. Η στρατηγική αυτή θα δίνει παράλληλα το μήνυμα ότι ο Κασσελάκης δεν θα είναι εκτός βουλής για 4 χρόνια. Θα είναι για πολύ λιγότερο.
Εξάλλου, η πρώτη εκλογική αναμέτρηση με την οποία θα έρθει αντιμέτωπος, δεν θα αργήσει. Τον Ιούνιο το 2024 θα γίνουν οι ευρωεκλογές. Επομένως, θα πρέπει πράγματι να υπάρξει αυτή η εκλογική ετοιμότητα. Θα μπορούσε, ενδεχομένως, να θέσει τον εαυτό του "επικεφαλής" του ευρωψηφοδελτίου. Για συμβολικούς λόγους. Για να ζητήσει ο ίδιος προσωπικά την ψήφο, άρα και την εμπιστοσύνη, των πολιτών. Κι αν εκλεγεί, να παραχωρήσει την θέση του. Ή και να την κρατήσει. Είναι ρίσκο αλλά αν πετύχει τότε θα πιστωθεί ολόκληρη την επιτυχία. Και αν πετύχει πολύ τότε θα μπορέσει να διατυπώσει και ένα αίτημα να γίνουν εθνικές εκλογές.
Επιπλέον, φαίνεται ότι ο Μητσοτάκης θα επιδιώξει να μεταφέρει στην Ελλάδα το δίλημμα "ή εγώ ή η ακροδεξιά", όπως έκανε στην Γαλλία ο Μακρόν με την Λεπέν. Ένα τέτοιο δίλημμα θα μπορούσε να εγκλωβίσει τους δημοκρατικούς πολίτες να επιλέξουν "το μη χείρον βέλτιστον", δηλαδή τον Μητσοτάκη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εκλογή Κασσελάκη, με την δυναμική την οποία έχει, χαλάει τα σχέδια του Μητσοτάκη για έναν στάσιμο ΣΥΡΙΖΑ στο 10-15% και μια άνοδο της ακροδεξιάς τόσο ώστε να μπορεί να δημιουργήσει το παραπάνω δίλημμα. Για την δημιουργία τέτοιου διλλήμματος δεν απαιτείται να δείξει μεγάλα ποσοστά η ακροδεξιά. Αρκεί να πλησιάσει ή να ξεπεράσει οριακά τα ποσοστά ΠΑΣΟΚ ή ΣΥΡΙΖΑ.
Θεωρούμε βέβαιο ότι ο Μητσοτάκης θα επιδιώξει να ανέβει στην ατζέντα η συζήτηση γύρω από την ακροδεξιά για να την πριμοδοτήσει, τόσο όσο χρειάζεται, για την δημιουργία του ψευτοδιλήμματος. Εάν το σύστημα Μητσοτάκη αναπαράγει καθημερινά τον "ακροδεξιό κίνδυνο" τόσο στην Βουλή όσο και στα ΜΜΕ, τότε αυτός ο κίνδυνος θα επέλθει ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
Ο Κασσελάκης θα πρέπει να αποφύγει το δόλωμα του Μητσοτάκη και να μην συμπράξει στην τεχνητή διόγκωση της ακροδεξιάς. Θα πρέπει να μην τον παρακολουθεί σε αυτό. Θα πρέπει να μεταφέρει συνεχώς την συζήτηση στο κόμμα του και στον ίδιο.