Αδιανόητες καταστάσεις εξελίσσονται στην υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών. Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024, ο ενημερωτικός ιστότοπος in.gr αποκάλυψε ότι η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας εξέδωσε απορριπτική διάταξη για την έγκληση την οποία είχαν καταθέσει συγγενείς θυμάτων κατά του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου και της Ζωής Ράπτη, για το "μπάζωμα" του χώρου του εγκλήματος.
(από παραδρομή είχαμε γράψει "Έλενα Ράπτη" ενώ το άρθρο του in.gr ΔΕΝ αναφέρεται στην Έλενα Ράπτη)
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, κατά την διάρκεια της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Ιωάννης Μπρατάκος και ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρουπαραιτήθηκαν.
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, και ενώ η συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν σε εξέλιξη, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Ιωάννης Μπρατάκος και ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου παραιτήθηκαν. Τα ξημερώματα της Παρασκευής 29 Μαρτίου 2024 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα 16/2024 της απόλυσής τους.
Δημοσιεύτηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής 29 Μαρτίου 2024 στην Εφημερίδα της κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα 16/2024 με το οποίο παύονται από τα καθήκοντά τους ο Υφυπουργος στον Πρωθυπουργό Ιωάννης Μπρατάκος και ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου. Δεν επακολούθησε διάταγμα διορισμού των αντικαταστατών τους.
Είναι απορίας άξιο πώς γίνεται να θεωρείται "δυνατό χαρτί" της Κυβέρνησης ο Μάκης Βορίδης, ο οποίος έχει καταληφθεί στο παρελθόν να λέει ανακρίβειες ή να εκφράζει θέσεις αντίθετες με το κόμμα του. Πώς γίνεται να θεωρείται ως ο καλύτερος εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στην συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας, εκείνος ο οποίος δεν διστάζει να κάνει ψευδείς ισχυρισμούς ακόμα και ενώπιον του Κοινοβουλίου, απ' όπου μπορεί να τον ακούσει όλη η Ελλάδα και να εντοπίσει τις ανακρίβειές του. Ή μήπως, για αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι ο καλύτερος εκπρόσωπος αυτής της Κυβέρνησης? Ο νέος ψευδής ισχυρισμός του Βορίδη αφορά στην διεκδίκηση της έμπνευσης, εκ μέρους της ΝΔ, της πρότασης για την κατάργηση της σύντομης αποσβεστικής προθεσμίας που προέβλεπε το άρθρο 86 του Συντάγματος.
Οι όλο και πυκνότερες τοποθετήσεις των στελεχών της ΝΔ στα ΜΜΕ περί δικαιοσύνης η οποία τάχα ερευνά τυχόν ποινικές ευθύνες του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών, αποτελεί πλέον ξεκάθαρη γραμμή άμυνας της κυβέρνησης. Συνιστά ταυτόχρονα και προσπάθεια παραπληροφόρησης της κοινωνίας, στην οποία συμπράττουν είτε ηθέλημένα είτε από άγνοια και τα ΜΜΕ. Η επιχειρηματολογία των στελεχών της ΝΔ έχει ως εξής: "Με την διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθύνών του Καραμανλή ασχολείται η δικαιοσύνη. Δεν έχετε εμπιστοσύνη στην δικαιοσύνη? Είμαστε σε αναμονή της ολοκλήρωσης της δικαστικής έρευνας. Αν η δικαστική έρευνα υποδειξει τυχόν ευθύνες του Καραμανλή, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θα διστάσει να τον θέσει ενώπιον των ευθυνών του". Τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου έτσι. Η δικαστική εξουσία, διερευνά γενικά τις αξιόποινες πράξεις γύρω από το έγκλημα των Τεμπών. Όχι όμως ειδικά και των Σπίρτζη - Καραμανλή. Ο κεντρικός πυρήνας του θεσμικού πλαισίου περί ευθύνης υπουργών συνίσταται στο ότι, σε περίπτωση ποινικής ευθύνης υπουργών, τις δικαστικές αρμοδιότητες (διερεύνηση ευθυνών και άσκηση ποινικής δίωξης) τις ασκεί η Βουλή και όχι η δικαστική εξουσία. Η δικαστική εξουσία δεν διερευνά και τυχόν ευθύνες του Καραμανλή διότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται από αυτό το θεσμικό πλαίσιο. Επομένως, είναι ανακριβή αυτά τα επιχειρήματα εκ μέρους της ΝΔ. Όταν αναπτύσσεται ενώπιόν τους αυτή η επιχειρηματολογία, τα στελέχη της αντιπολίτευσης δεν την αντικρούουν και δεν θέτουν το ζήτημα στην σωστή του βάση. Το ίδιο όμως κάνουν και οι δημοσιογράφοι. Δεν διορθώνουν τα στελέχη της ΝΔ. Δεν τους τονίζουν ότι αυτά που λένε δεν ισχύουν. Το άρθρο μας αυτό είναι απόσπασμα από το άρθρο μας Τέμπη: Συγκάλυψη, Παραπληροφόρηση, Ευθύνη υπουργών, Βουλευτική ασυλία και Παραγραφή.
Ένα χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών, είναι διάχυτη στην κοινωνία η αντίληψη ότι επιχειρείται συγκάλυψη ενδεχόμενων ευθυνών μελών της κυβέρνησης Μητσοτάκη και ιδίως του Κων. Αχ. Καραμανλή. Η τραγωδία παραμένει στην επικαιρότητα χάρη στους συγγενείς των θυμάτων. Το αίτημα τους αφορά στην απόδοση δικαιοσύνης. Το ψήφισμα που ξεκίνησε η κυρία Μαρία Καρυστιανού έχει ξεπεράσει τα 1,3 εκατομμύρια υπογραφές. Η πίεση προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη αυξάνει. Στο πλαίσιο της αποποίησης ευθυνών, τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας λοιδορούν τα 1,3 εκ. υπογραφές του ψηφίσματος της κυρίας Μαρίας Καρυστιανού. Παράλληλα, διστρεβλώνουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο περί ευθύνης υπουργών ώστε να το φέρουν στα μέτρα τους. Δημιουργούν την ψευδή εντύπωση ότι η δικαιοσύνη διερευνά κάθε πτυχή του εγκλήματος των Τεμπών και ότι υπόθεση είναι σε αναμονή των συμπερασμάτων της δικαστικής έρευνας. Με τον τρόπο αυτό κοροϊδεύουν τον κόσμο διότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι απαγορεύεται στην δικαιοσύνη να κάνει την παραμικρή διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του Καραμανλή. Όχι, ούτε ο Καραμανλής, ούτε κανένα άλλο μέλος της Κυβέρνησης δεν ερευνάται από την δικαιοσύνη. Παράλληλα, ο πρώην Υπ. Μεταφορών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ 2015-2019 Χρήστος Σπίρτζης δηλώνει ότι παραιτείται της ανύπαρκτης ασυλίας του και θέτει εαυτόν στην διάθεση της δικαιοσύνης. Στο άρθρο αυτό κάνουμε μια συνοπτική παρουσίαση όσων ισχύουν για την βουλευτική ασυλία και την ευθύνη υπουργών. Αναδεικνύουμε την ανακρίβεια περί διερεύνησης τυχόν ευθυνών του Καραμανλή από την δικαιοσύνη. Παρουσιάζουμε τους λόγους για τους οποίους δεν νοείται παραίτηση του Σπίρτζη από την "ασυλία" του. Τέλος, διατυπώνουμε την άποψη ότι τυχόν αδικήματα του Χρήστου Σπίρτζη δεν έχουν παραγραφεί.
Εθισμένος στα fake news πρέπει να είναι ο Υπ. Δικαιοσύνης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, Γιώργος Φλωρίδης. Το νέο κρούσμα σημειώθηκε την Πέμπτη 14 Μαρτίου οπότε και ισχυρίστηκε ότι επιχειρήθηκε να γίνει πλημμέλημα το αδίκημα του βιασμού με τον ποινικό κώδικα του 2019. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Ισχυρίστηκε ότι η μείωση του πλαισίου ποινής της κάθειρξης έγινε με τον νέο ποινικό κώδικα ενώ στην πραγματικότητα επρόκειτο για πρόταση την οποία είχαν καταθέσει οι νομοπαρασκευαστικές επιτροπές επί συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Επιπλέον, πιάστηκε αδιάβαστος σε ό,τι αφορά σε σημαντικές τροποποιήσεις που είχε κάνει στους κώδικες η Κυβέρνηση την οποία υπηρετεί.
"Ας το πούμε λοιπόν πρώτοι εμείς, καθαρά και χωρίς υπεκφυγές. Η Δικαιοσύνη ούτε ήταν ούτε είναι ανεξάρτητη, γιατί όταν το Σύνταγμα της χώρας από τη μία καθιερώνει τη διάκριση των τριών θεμελιακών λειτουργιών κι από την άλλη θεσπίζει την πλήρωση των ηγετικών θέσεων με Κυβερνητική επιλογή (άρθρο 90 παρ. 5 Σ) και ακολουθεί ακόμη ένα πλέγμα νομοθετικών ρυθμίσεων που περισφίγγουν μέχρις ασφυξίας την ελεύθερη δικαστική αναπνοή, είναι αστείο να ακούγονται τόσο υποκριτικοί, κενόλογοι κομπασμοί, και την ίδια ώρα να καταγγέλλονται δικαστές γιατί ... δεν αντιστέκονται"
Δημοσιεύτηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 14 Μαρτίου 2024 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος Ν. 5094/2024 (ΦΕΚ Α 39/13.03.2024) για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Η ψήφιση του (αντισυνταγματικού) νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έγινε την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024. Μπορείτε εδώ να βρείτε όλο το σχετικό υλικό.Αμέσως έσπευσαν ΜΜΕ και Νεοδημοκράτες να πουν ότι το νομοσχέδιο έγινε, σχεδόν αυτόματα, "νόμος του κράτους". Είναι όμως έτσι τα πράγματα?
Κατατέθηκαν την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024 τα πορίσματα των κομμάτων τα οποία συμμετείχαν στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό.
Στο κλαμπ των αντιδραστικώνκομμάτων αποφάσισε να ενταχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Το κόμμα που έφερε τον νέο Ποινικό Κώδικα (Ν. 4619/2019) και τον νέο Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (Ν. 4620/2019), μετά από σύσταση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής υψηλού κύρους, αποφάσισε ότι δεν υπάρχει λόγος να ζητήσει την απόσυρση του αντιδραστικού νομοσχεδίου του Φλωρίδη.
Στο στάδιο της επεξεργασίας στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, βρίσκεται το νομοσχέδιο Φλωρίδη για τον ποινικό κώδικα και τον κώδικα ποινικής δικονομίας, το οποίο κατατέθηκε στο κοινοβούλιο νύχτα. Στο άρθρο αυτό εξετάζουμε την εμφάνιση της δημοκρατικής αντιπολίτευσης στην συνεδρίαση της Επιτροπής την Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024. Σε γενικές γραμμές, η εμφάνισή τους ήταν απογοητευτική και δεν ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, κάτι που το έκανε ο Βουλευτής του κόμματος ΝΙΚΗ.
"Είναι απαράδεκτο να δικάζει το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, σε καθημερινή σχεδόν βάση, 300 υποθέσεις για καθυστερημένες οφειλές προς το Ι.Κ.Α Τ.Ε.Β.Ε Τ.Σ.Α. κλπ. Δεν μπορεί να αμαυρώνεται το Ποινικό Μητρώο του Πολίτη με τέτοιες παραβάσεις ή με άλλα ελαφρά παραπτώματα, που δεν προσιδιάζει ποινικός κολασμός. Οι διοικητικές ποινές ή ένας άλλος τρόπος αντιμετώπισης, θα ήταν ενδεδειγμένος και πρόσφορος, οπωσδήποτε όμως όχι η Ποινική Κύρωση και το εδώλιο του κατηγορούμενου, που επιβαρύνει αφόρητα τα πινάκια των Δικαστικών Υπηρεσιών, μειώνει το κύρος του Δικαστηρίου, και το μεταβάλλει τελικά σε «μπαμπούλα εισπράκτορα» των ταμείων. Ευελπιστούμε σ' αυτή την προσπάθειά μας να’ χουμε την αρωγή των Δικηγορικών Συλλόγων, ώστε να διαφυλαχθεί το Ελληνικό Ποινικό Δίκαιο και ν’ αποτινάξει τις εξοβελιστέες εκείνες ειδικές ποινικές διατάξεις, που το κακοποιούν στην κυριολεξία και αποσπούν το Δικαστή από την εκδίκαση των αμιγώς αξιοποίνων πράξεων"
Ανδρέας Φάκος Πρόεδρος της Ένωσης Εισαγγελέων 1991, “Ομιλία στην Ζ’ ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Εισαγγελέων”, Εισαγγελικός Λόγος Τ36, 1992
Μία από τις ρυθμίσεις, του τριτοκοσμικού νομοσχεδίου του φύλαρχου Φλωρίδη για τον ποινικό κώδικα, οι οποίες έχουν προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, είναι και εκείνη του άρθρου 78 του νομοσχεδίου.
Το "δικαίωμα σιωπής" επικαλέστηκε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα των Τεμπών, ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, στην εξέταση του την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024, ο οποίος αρνήθηκε να καταθέσει.
Κατατέθηκε νύχτα, 5 λεπτά πριν τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 9 Φεβρουαρίου 2024 το νομοσχέδιο με τις τριτοκοσμικές αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας με τίτλο "Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας".
Παρακολουθήσεις, ολιγάρχες, ΑΔΑΕ, Τουλουπάκη, Λίστα Πέτσα, Χρήστος Ράμμος, Ντογιάκος, αστυνομική βία, θέση 107, Καραϊβάζ, ναυάγιο Πύλου, Τέμπη, predator, SLAPS είναι μερικά από τα θέματα στα οποία εστιάζει το ψήφισμα της Τετάρτης 7 Φεβρουαρίου 2024 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα.
Το ψήφισμα εγκρίθηκε με 330 ψήφους υπέρ, 254 κατά και 26 αποχές. Σε αυτό, οι ευρωβουλευτές εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες για πολύ σοβαρές απειλές κατά της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου και των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024 το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για το δικαίωμα στον γάμο ανεξαρτήτως φύλου. Το νομοσχέδιο τιτλοφορείται "Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις".
Με το νομοσχέδιο (άρθρο 3) τροποποιείται το άρθρο 1350 του Αστικού Κώδικα (ΑΚ) ως εξής:
"Ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δύο προσώπων διαφορετικού ή ίδιου φύλου"
Με τις υπόλοιπες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:
Τροποποιούνται οι διατάξεις του 1505ΑΚ για το επώνυμο των τέκνων και σε περίπτωση παράλειψης της δήλωσης επωνύμου των τέκνων από τους γονείς, τα τέκνα να αποκτούν όχι εκείνο του πατέρα, αλλά σύνθετο επώνυμο αποτελούμενο από τα (πρώτα) επώνυμα των γονέων τους σε αλφαβητική σειρά (άρθρο 4).
Τροποποιούνται οι διατάξεις του Ν. 344/1976 περί ληξιαρχικών πράξεων και συγκεκριμένα το άρθρο 21 που αφορά στους υπόχρεους για την δήλωση γεννήσεως (άρθρο 5).
Τροποποιείται το εργατικό δίκαιο ώστε να δικαιούνται και τα παντρεμένα άτομα του ιδίου φύλου την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας, τηνειδική παροχή προστασίας της μητρότητας και την άδεια μητρότητας / πατρότητας (άρθρο 6).
Τροποποιείται το άρθρο 281 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, ΦΕΚ Α’ 222/2022) και επεκτείνεται η προστασία από την απόλυση σε ομόφυλους γονείς (άρθρο 7)
Τροποποιείται το άρθρο 1 του Ν. 4443/2016 περί ίσης μεταχείρισης προσώπων ασχέτως φυλετικής ή εθνοτικής τους καταγωγής (άρθρο 8)
Αναγνωρίζονται οι γάμοιπροσώπων του ίδιου φύλου που τελέστηκαν από Έλληνες στο εξωτερικό (άρθρο 9)
Αναγνωρίζεται η γονεϊκή σχέσηπου έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό (άρθρο 10)
Σύμφωνα συμβίωσης που έχουν συναφθεί πριν το νομοσχέδιο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, αν τελέσουν γάμο αυτός θα μπορούν να δηλώσουν την επιθυμία τους να ισχύει αναδρομικά ο γάμος από την ημερομηνία σύναψης του συμφώνου συμβίωσης (άρθρο 11)
Καταργείται η προϋπόθεσης αγαμίας για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου στον Ν. 4491/2017 (άρθρο 12)
UPDATE 01/02/2024: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2024.
Δημοσιεύτηκε σήμερα Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 ανακοίνωση της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος (.pdf) για το νομοσχέδιο Φλωρίδη με το οποίο πρόκειται να τροποποιηθούν (και πάλι) ο Ποινικός Κώδικας και ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας. Μπορείτε να βρείτε το νομοσχέδιο και όλο το υλικό εδώ.
Κατατέθηκε την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 στην Βουλή το νομοσχέδιο περί εκλογής ευρωβουλευτών και διευκόλυνσης εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου. Μπορείτε να βρείτε το νομοσχέδιο εδώ και όλο το υλικό στο site της Βουλής εδώ.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει προβλέψεις για
- Την απαγόρευση καθόδου στις ευρωεκλογές του Ηλία Κασιδιάρη
Στις ευρωεκλογές που έρχονται το καλοκαίρι του 2024, το πιθανότερο είναι ότι θα επαληθευτεί η κυριαρχία του Μητσοτάκη στο πολιτικό σκηνικό. Μια κυριαρχία η οποία χτίστηκε μεθοδικά, με άφθονο δημόσιο χρήμα και βασίστηκε στα ΜΜΕ και στους υπόλοιπους θεσμούς, οι οποίοι αυτο-απενεργοποιήθηκαν και έπαψαν να λειτουργούν ως θεσμικά αντίβαρα. Ο Μητσοτάκης έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και ότι λειτουργεί με σχέδιο, στοχοπροσήλωση και προετοιμασία. Εμβληματικό παράδειγμα ήταν το πρώτο νομοθέτημα που έφερε, ο Ν. 4622/2019 περί επιτελικού κράτους, η νομοτεχνική αρτιότητα του οποίου έδειχνε ότι ήταν έτοιμο από καιρό.
[..] Διανύουμε την εποχή του άκρατου «δικαιωματισμού», χωρίς να υπολογίζονται οι αντίστοιχες υποχρεώσεις και τα καθήκοντα, που οφείλουμε να σεβόμαστε και να εκπληρώνουμε [..] αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στον από 21 Δεκεμβρίου 2023 εορταστικό χαιρετισμό της Προέδρου του Αρείου Πάγου, κας. Ιωαννας Κλάπα προς τους συναδέλφους της και τους δικαστικούς υπαλλήλους.
Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023, δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τον Υπουργό Δικαιοσύνης Γ. Φλωρίδη, το αντιδραστικό νομοσχέδιο με τις προτεινόμενες αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα (ΠΚ) και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ΚΠΔ). Μπορείτε να βρείτε εδώ το σχέδιο νόμου και την αιτιολογική έκθεση. Την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023, ο Φλωρίδης έκανε κάποιες δηλώσεις στην εκπομπή "Δεκατιανοί" της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ στις οποίες ανέπτυξε μια ακροδεξιά ρητορική. Ειδικότερα, επικαλέστηκε ότι νομοθετεί καθ' υπαγόρευση της ίδιας της κοινωνίας, ταυτίζοντας την με τον ίδιο και την Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Παράλληλα, με το ίδιο επιχείρημα, ότι δηλαδή δεν νομοθετεί ακριβώς ο ίδιος αλλά η κοινωνία, δικαιολόγησε και την ανυπαρξία νομοπαρασκευαστικής επιτροπής η οποία δεν εμφανίστηκε για να αναπτύξει και να αναλάβει την ευθύνη των προτεινόμενων αλλαγών. Βέβαια, σαν άλλος Άδωνις Γεωργιάδης, λίγο παρακάτω αναίρεσε τον εαυτό του λέγοντας ότι η δική του επιτροπή δεν είναι σαν την επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή, αφενός είπε εμμέσως ότι τελικά υπάρχει επιτροπή και αφετέρου υπονόησε ότι η επιτροπή του αποτελείται από έντιμους. Δήλωση που θα ζήλευαν και τα καθαρά χέρια του Λαδά. Συνέχισε τις δηλώσεις του αναπτύσσοντας μια θεωρία συνωμοσίας για την νομοπαρασκευαστική επιτροπή του 2015. Αφού πρώτα πήρε μια ανάσα επειδή είχε νεύρα, ισχυρίστηκε, μετά λόγου γνώσεως, ότι υπήρχαν μέλη της νομοπαρασκευαστικής από μεγάλα δικηγορικά γραφεία, τα οποία νομοθέτησαν υπέρ των πελατών τους, δηλαδή υπέρ "μεγαλοεγκληματιών". Στο τέλος του άρθρου θα βρείτε τις δηλώσεις του. Τα αυτά επανέλαβε και από το βήμα της Βουλής την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023 κατά την συζήτηση για τον προϋπολογισμό. Στο άρθρο αυτό κάναμε το προφανές. Αναλύσαμε τα δεδομένα όλων των νομοπαρασκευαστικών επιτροπών από το 2005 έως και το 2020. Εντοπίσαμε τα μέλη κάθε επιτροπής, την ιδιότητά τους καθώς και το σε ποια επιτροπή συμμετείχαν. Βέβαια, δεν ήταν και τόσο δύσκολο. Σε αντίθεση με την επιτροπή-φάντασμα του Φλωρίδη, τα μέλη των προηγούμενων επιτροπών, όχι μόνο περιλαμβάνονται σε πράξεις της Πολιτείας με τις οποίες αναλαμβάνουν καθήκοντα αλλά και τόσα χρόνια δεν κρύβονται. Εμφανίζονται συνεχώς σε συνέδρια, εκδηλώσεις και ημερίδες και ομιλούν δημόσια. Έχουν το θάρρος της γνώμης και της επιστημονικής τους άποψης. Από την άλλη, η δημοκρατική αντιπολίτευση είναι κατώτερη κάθε προσδοκίας. Ακόμα και τώρα, που επί 4 χρόνια δέχονται επιθέσεις για τους κώδικες, δεν λένε να κάτσουν να ασχοληθούν με το ζήτημα και να συγκροτήσουν μια επιχειρηματολογία για να αντικρούσουν τις επιθέσεις που δέχονται. Αν περιμένετε ότι η δημοκρατική αντιπολίτευση θα είναι το ανάχωμα στις καθεστωτικές ορέξεις της Κυβέρνησης Μητσοτάκη τότε χάσατε. Είμαστε μόνοι μας.
Με αντιδραστικές αλλαγές που αρμόζουν σε φυλές του τρίτου κόσμου, εγκαινίασε ένας Φλωρίδης μια νέα εποχή σκοταδισμού στο ποινικό δίκαιο. Επικοινωνία, φυλακή για όλους, κατάργηση υπερασπιστικών δικαιωμάτων, συρρίκνωση του δικαιώματος πρόσβασης σε παροχή έννομης προστασίας, περιορισμός των εγγυήσεων δίκαιης δίκης, ανασφάλεια δικαίου, καταστρατήγηση του Συντάγματος είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου που παρουσίασε πρόσφατα. Οι προτεινόμενες αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας είναι επικίνδυνες για τις ατομικές ελευθερίες, επαναφέρουν το ποινικό δίκαιο στο 1950 και σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν και τους κώδικες του 1834. Κατακτήσεις του δυτικού νομικού πολιτισμού που θεωρούνταν δεδομένες στην χώρα μας εδώ και δεκαετίες, περνάνε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και παραχωρούν την θεση τους σε ρυθμίσεις αντάξιες ενός ανελεύθερου και καταπιεστικού καθεστώτος. Ο εξασφαλιστικός των ατομικών ελευθεριών ρόλος του ποινικού δικαίου εξατμίζεται και δεν θα αποτελεί πλέον το ανάχωμα απέναντι στην κρατική αυθαιρεσία εις βάρος των δικαιωμάτων των πολιτών. Αντιθέτως, οι προτεινόμενες αλλαγές προσδίδουν νομιμοφάνεια στην επερχόμενη οικοδόμηση ενός καταπιεστικού καθεστώτος στην χώρα μας. Αν νομίζετε ότι οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα αφορούν "τους άλλους", είστε γελασμένοι. Αν υποτιμάτε το impact των αλλαγών στην φυσιογνωμία του πολιτεύματος, είστε επίσης γελασμένοι. Δικαίως το ποινικό δίκαιο χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος κλάδος δικαίου μετά το συνταγματικό δίκαιο. Είναι τέτοιας σημασίας η επίδρασή του ποινικού δικαίου στην διαμόρφωση αυτού που αποκαλούμε "φιλελεύθερη δημοκρατία" που αρκούν μερικές αλλαγές σε αυτό για να αλλοιώσουν τον χαρακτήρα του πολιτεύματος και να το στρέψουν προς μια ανελεύθερη κατεύθυνση. Ο επερχόμενος ποινικός Μεσαίωνας πρέπει να ενεργοποιήσει τα ανακλαστικά των δημοκρατικών πολιτών. Οι τριτοκοσμικές αλλαγές που προωθεί η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στοχεύουν στην οικοδόμηση πολιτικού καθεστώτος μέσω της νομιμοφανούς κρατικής αυθαιρεσίας η οποία εκκινεί από το αυθαίρετο νομοθετείν, στην κατάπνιξη διεκδικήσεων μέσω της καλλιέργειας φόβου, στην επικοινωνιακή αντιμετωπιση της εγκληματικότητας και στην περαιτέρω κατασπατάληση δημοσίου χρήματος με όχημα την αύξηση του πληθυσμού των φυλακών. Οι εισπρακτικές ρυθμίσεις που περιέχει σκοπούν, πέρα από την αποστέρηση του δικαιώματος σε παροχή έννομης προστασίας, και στο monetization του ποινικού δικαίου το οποίο θα μετατραπεί και σε εργαλείο τόνωσης των δημοσίων εισπράξεων. Δεν θα αργήσει ο καιρός που η Κυβέρνηση θα εμφανιστεί με τριτοκοσμική περηφάνεια δίπλα σε ποινικούς επενδυτές, ίσως στον κλάδο των ιδιωτικών φυλακών. Υπαγορευμένες από τα πρωινάδικα και τα πιο αντιδραστικά στοιχεία της κοινωνίας, οι ευκαιριακές αλλαγές αλλοιώνουν τον επικουρικό χαρακτήρα του ποινικού δικαίου. Ο Υπ. Δικαιοσύνης οφείλει να εμφανιστεί στην Βουλή ντυμένος με την παραδοσιακή φορεσιά των Ζουλού για να υποστηρίξει με συνέπεια τις αλλαγές που προτείνει. Η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας οφείλει, πριν υπερψηφίσει το σκοταδιστικό αυτό έκτρωμα, να επιχειρηματολογήσει στην διάλεκτο της συμπαθούς φυλής των Μασσάι. Ο Μητσοτάκης οφείλει, πριν μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για την προτεινόμενη βαρβαρότητα, να σύρει πρώτος τον χορό της βροχής, για να καταστήσει απολύτως ξεκάθαρο το ποιος είναι ο τριτοκοσμικός φύλαρχος της Ελλάδας. Οι πολίτες πρέπει να ανησυχούν. Η αντιπολίτευση στον κόσμο της.
Την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023, θα διεξαχθεί ο 2ος γύρος των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ. Διεκδικητές της προεδρίας θα είναι ο Στέφανος Κασσελάκης και η Έφη Αχτσιόγλου.
Στον 1ο γύρο των εσωκομματικών εκλογών την 17η Σεπτεμβρίου 2023, ο Στέφανος Κασσελάκης έκοψε πρώτος το νήμα. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα είχαν ως εξής:
Κασσελάκης Στέφανος: 44,91% (66.156 ψήφοι)
Αχτσιόγλου Έφη: 36,18% (53.292 ψήφοι)
Ο Στέφανος Κασσελάκης ήταν υποψήφιος βουλευτής επικρατείας στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιουνίου 2023 αλλά δεν εξελέγη. Βουλευτές επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ εκλέχθηκαν οι:
Όθων Ηλιόπουλος
Έλενα Ακρίτα
Ευάγγελος Αποστολάκης
Εάν ο Κασσελάκης εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα είναι στην Βουλή. Για να γίνει κοινοβουλευτικός, θα πρέπει να ζητήσει από κάποιον από τους 3 εκλεγμένους βουλευτές επικρατείας να παραιτηθεί έτσι ώστε να προκληθεί η αναπλήρωση του από τον Κασσελάκη.
Δεν αρκεί όμως μόνη η παραίτηση κάποιου εκλεγμένου βουλευτή επικρατείας για να του πάρει ο Κασσελάκης την θέση στο κοινοβούλιο. Η απόφαση 174/2023 του Αρείου Πάγου περί ανακήρυξης βουλευτών των εκλογών της 25ης Ιουνίου 2023, καθορίζει και την σειρά αναπλήρωσης, η οποία έχει ως εξής:
Όπως θα διαπιστώσει κανείς, ο Κασσελάκης είναι 6ος στην σειρά αναπλήρωσης. Δηλαδή, οι 5 προηγούμενοι από αυτόν, προηγούνται και στην σειρά αναπλήρωσης. Επομένως, θα πρέπει να ζητήσει και από τους 5 αναπληρωματικούς να παραιτηθούν της αναπλήρωσης ώστε να διοριστεί ο ίδιος βουλευτής επικρατείας.
Όμως, την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2023, δήλωσε ότι , αν εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα ζητήσει από κάποιον εκλεγμένο βουλευτή επικρατείας να παραιτηθεί.
Επομένως, για αρχή, φαίνεται ότι δεν θα επιδιώξει να μπει στην Βουλή με τον παραπάνω τρόπο, δηλαδή με μια σειρά διαδοχικών παραιτήσεων.
Σε πρώτο χρόνο φαίνεται να είναι δικαιολογημένη η επιλογή αυτή έτσι ώστε να προλάβει να ενημερωθεί για όλα τα πολιτικά θέματα από τους συνεργάτες του. Και για να αποφύγει συγκρούσεις και υπερέκθεση οι οποίες θα τον φθείρουν.
Επιπλέον, απαλλαγμένος από τον φόρτο της κοινοβουλευτικής παρουσίας, η οποία απαιτεί χρονοβόρα προετοιμασία, θα έχει την δυνατότητα να αφοσιωθεί στην κατάστρωση της στρατηγική την οποία θα κρίνει ως καταλληλότερη για να κερδίσει το κόμμα του τις επόμενες εκλογές.
Αυτό το είδος καταμερισμού εργασιών, δηλαδή της εκπλήρωσης της κοινοβουλευτικής παρουσίας του ΣΥΡΙΖΑ από την κοινοβουλευτική ομάδα και της κατάστρωσης του εκλογικού σχεδιασμού από τον ίδιο, έχει πλεονεκτήματα. Επιπλέον, θα μπορεί να αφιερώσει χρόνο για να επιδοθεί στην προσέλκυση νέων ψηφοφόρων με το να έρχεται σε απευθείας επαφή με τους πολίτες. Θεωρούμε δεδομένο ότι θα αξιοποιήσει το "Κασσελάκης effect", δηλαδή την δυνατότητα του να κερδίζει από την αδιαμεσολάβητη επαφή με τον κόσμο.
Όμως, σίγουρα θα υπάρξει ένα οριακό σημείο πέρα από το οποίο η απουσία του από την Βουλή θα λειτουργεί ανάποδα, προκαλώντας φθορά. Κάτι σαν τον νόμο της φθίνουσας απόδοσης.
Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει να κρατήσει το κοινό του σε εγρήγορση.
Ένας τρόπος για να αποτρέψει την φθορά, τον πρώτο καιρό που δεν θα είναι στην βουλή, είναι να προσπαθήσει να περάσει στην κοινωνία το μήνυμα ότι ο Μητσοτάκης είναι υπό κατάρρευση. Ότι όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές, στελέχη και ψηφοφόροι πρέπει να είναι σε εκλογική ετοιμότητα διότι ο Μητσοτάκης δεν θα βγάλει τετραετία. Κάτι το οποίο δεν είναι και πολύ απίθανο μετά τις αλλεπάλληλες καταστροφές του καλοκαιριού του 2023. Η στρατηγική αυτή θα δίνει παράλληλα το μήνυμα ότι ο Κασσελάκης δεν θα είναι εκτός βουλής για 4 χρόνια. Θα είναι για πολύ λιγότερο.
Εξάλλου, η πρώτη εκλογική αναμέτρηση με την οποία θα έρθει αντιμέτωπος, δεν θα αργήσει. Τον Ιούνιο το 2024 θα γίνουν οι ευρωεκλογές. Επομένως, θα πρέπει πράγματι να υπάρξει αυτή η εκλογική ετοιμότητα. Θα μπορούσε, ενδεχομένως, να θέσει τον εαυτό του "επικεφαλής" του ευρωψηφοδελτίου. Για συμβολικούς λόγους. Για να ζητήσει ο ίδιος προσωπικά την ψήφο, άρα και την εμπιστοσύνη, των πολιτών. Κι αν εκλεγεί, να παραχωρήσει την θέση του. Ή και να την κρατήσει. Είναι ρίσκο αλλά αν πετύχει τότε θα πιστωθεί ολόκληρη την επιτυχία. Και αν πετύχει πολύ τότε θα μπορέσει να διατυπώσει και ένα αίτημα να γίνουν εθνικές εκλογές.
Επιπλέον, φαίνεται ότι ο Μητσοτάκης θα επιδιώξει να μεταφέρει στην Ελλάδα το δίλημμα "ή εγώ ή η ακροδεξιά", όπως έκανε στην Γαλλία ο Μακρόν με την Λεπέν. Ένα τέτοιο δίλημμα θα μπορούσε να εγκλωβίσει τους δημοκρατικούς πολίτες να επιλέξουν "το μη χείρον βέλτιστον", δηλαδή τον Μητσοτάκη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εκλογή Κασσελάκη, με την δυναμική την οποία έχει, χαλάει τα σχέδια του Μητσοτάκη για έναν στάσιμοΣΥΡΙΖΑ στο 10-15% και μια άνοδο της ακροδεξιάς τόσο ώστε να μπορεί να δημιουργήσει το παραπάνω δίλημμα. Για την δημιουργία τέτοιου διλλήμματος δεν απαιτείται να δείξει μεγάλα ποσοστά η ακροδεξιά. Αρκεί να πλησιάσει ή να ξεπεράσει οριακά τα ποσοστά ΠΑΣΟΚ ή ΣΥΡΙΖΑ.
Θεωρούμε βέβαιο ότι ο Μητσοτάκης θα επιδιώξει να ανέβει στην ατζέντα η συζήτηση γύρω από την ακροδεξιά για να την πριμοδοτήσει, τόσο όσο χρειάζεται, για την δημιουργία του ψευτοδιλήμματος. Εάν το σύστημα Μητσοτάκη αναπαράγει καθημερινά τον "ακροδεξιό κίνδυνο" τόσο στην Βουλή όσο και στα ΜΜΕ, τότε αυτός ο κίνδυνος θα επέλθει ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
Ο Κασσελάκης θα πρέπει να αποφύγει το δόλωμα του Μητσοτάκη και να μην συμπράξει στην τεχνητή διόγκωση της ακροδεξιάς. Θα πρέπει να μην τον παρακολουθεί σε αυτό. Θα πρέπει να μεταφέρει συνεχώς την συζήτηση στο κόμμα του και στον ίδιο.
Ας υποθέσουμε ότι διανύουμε την εβδομάδα πριν τον 2ο γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου και θες να πείσεις κάποιον να ψηφίσει την Έφη Αχτσιόγλου. Πού θα βρείς το "πολιτικό" πρόγραμμά της? Στο άρθρο αυτό θα δούμε ότι αν θες, μπορείς να το φτιάξεις εσύ!
Την Τρίτη 29 Αυγούστου 2023, ο υποψήφιος βουλευτής επικρατείας Στέφανος Κασσελάκης, με την δημοσίευση ενός βίντεο, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να διεκδικήσει την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στις εσωκομματικές εκλογές της 17ης Σεπτεμβρίου 2023.
Οι υπόλοιποι υποψήφιοι για την προεδρία ήταν οι:
Έφη Αχτσιόγλου
Νίκος Παππάς
Ευκλείδης Τσακαλώτος και
Στέφανος Τζουμάκας
Μέχρι τότε, θεωρούνταν περίπου βέβαιο ότι η Έφη Αχτσιόγλου θα κέρδιζε με άνεση τις εσωκομματικές εκλογές. Η υποψηφιότητα Κασσελάκη ανέτρεψε αυτήν την σιγουριά.
Υποστηρίχθηκε ότι η υποψηφιότητα Κασσελάκη είχε περισσότερο επικοινωνιακά χαρακτηριστικά. Και πράγματι, σε έναν βαθμό είχε, κατά την εκτίμησή μας.
Το ακριβώς αντίθετο υποστηρίχθηκε για την υποψηφιότητα της Έφης Αχτσιόγλου, ότι δηλαδή ήταν μια υποψηφιότητα με πολιτικά χαρακτηριστικά. Υποτίθεται ότι η Αχτσιόγλου προτάσσει την πολιτική ουσία έναντι της επικοινωνίας.
Στον 1ο γύρο των εσωκομματικών εκλογών την 17η Σεπτεμβρίου 2023, ο Στέφανος Κασσελάκης έκοψε πρώτος το νήμα. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα είχαν ως εξής (pdf):
Κασσελάκης Στέφανος: 44,91% (66.156 ψήφοι)
Αχτσιόγλου Έφη: 36,18% (53.292 ψήφοι)
Η Έφη Αχτσιόγλου έχει ακόμα μία μάχη να δώσει την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023, στον 2ο γύρο των εκλογών. Αν θέλει να ανατρέψει το αποτέλεσμα, θα πρέπει να πείσει όσους περισσότερους μπορεί να την στηρίξουν.
Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι κάποιος θέλει να πείσει ένα μέλος του ΣΥΡΙΖΑ να ψηφίσει την Έφη Αχτσιόγλου στον 2ο γύρο. Ας υποθέσουμε, επίσης, ότι δεν διαθέτει τον χρόνο να παρακολουθήσει κάθε της συνέντευξη και να αποστηθίσει έστω την περίληψη όσων είπε. Θεωρούμε ότι, εφόσον η υποψηφιότητά της θεωρείται "πολιτική", ένας καλός τρόπος για να πειστεί το μέλος του ΣΥΡΙΖΑ να την ψηφίσει είναι με την ανάπτυξη (ή την περίληψη έστω) των πολιτικών θέσεων της Έφης.
Ποιό είναι το πρώτο μέρος στο οποίο θα έψαχνε κανείς τις πολιτικές θέσεις της Έφης Αχτσιόγλου? Η πρώτη μας σκέψη είναι στο site της.
Η (δική μας) λογική λέει ότι πρέπει να ξεκινήσουμε την αναζήτηση των πολιτικών θέσεων της Έφης στην ιστοσελίδα της. Να ανατρέξουμε στο site της, να τις διαβάσουμε και να τις αξιολογήσουμε. Και να τις συγκρίνουμε με τις θέσεις του Κασσελάκη. Διότι, το site είναι ο καταλληλότερος τόπος για να είναι συγκεντρωμένες οι πολιτικές θέσεις της σε ένα σημείο καθώς και όλο το υλικό από την καμπάνια της όπως συνεντεύξεις κλπ. Η (δική) μας λογική λέει ότι αυτή η μέθοδος πολιτικής επικοινωνίας είναι μια καλή αρχή διότι δεν χρειάζεται ο ψηφοφόρος να αναζητεί υλικό και θέσεις σε σκόρπιες πηγές. Εξάλλου, ο διαθέσιμος χρόνος όλων είναι περιορισμένος και δεν είναι εύκολο να τον αναλώσουν στην αναζήτηση πολλών διαφορετικών πηγών όπως youtube, twitter κλπ. Επομένως, η συγκέντρωση της πληροφόρησης για την υποψηφιότητά της σε ένα σημείο φαίνεται να είναι η καλύτερη επιλογή. Αναζητήσαμε, λοιπόν, τις πολιτικές θέσεις της Έφης Αχτσιόγλου στον ιστότοπό της.
Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η Έφη Αχτσιόγλου δεν έχει site.
Το να διαθέτει site ένας πολιτικός, θεωρείται βασικό εδώ και περίπου 2 δεκαετίες. Πόσο μάλλον ένας πολιτικός ο οποίος διεκδικεί να γίνει πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μελλοντικός πρωθυπουργός. Δεν είναι κάποια υπερβολή το να διαθέτει ένας πολιτικός προσωπική ιστοσελίδα. Δεν είναι καν τόσο δαπανηρό ώστε να θεωρείται πολυτέλεια. Για παράδειγμα, ο Γιώργος Παπανδρέου και ο Ευάγγελος Βενιζέλος διαθέτουν site σχεδόν εδώ και 20 χρόνια. Δεν είναι απλώς ένα εργαλείο προβολής.
Για την ακρίβεια, θεωρούμε ότι είναι εντελώς περιττό το 2023 να αναπτύξουμε τους λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να διαθέτει site.
Επειδή αυτό το εύρημα ήταν εντυπωσιακό, αναζητήσαμε το εάν η Έφη Αχτσιόγλου έχει τουλάχιστον κατοχυρώσει domain name με το όνομά της. Το επόμενο εύρημα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Η Έφη Αχτσιόγλου δεν έχει κατοχυρώσει καν ένα domain με το όνομά της! Δοκιμάσαμε διάφορα spelling και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Δεν είναι όμως μόνο το ζήτημα του site το οποίο συνδέεται με το domain name.Το γεγονός ότι τα domail με το όνομά της είναι διαθέσιμα σημαίνει ότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να τα κατοχυρώσει.
Με απλά λόγια, είναι εφικτό το σενάριο να εκλεγεί η Αχτσιόγλου πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και να μην μπορεί να φτιάξει -εκ των υστέρων- ένα site με το όνομά της.
Είναι απορίας άξιο, πώς μπορεί να αποζητά ένας πολιτικός να διεκδικήσει κάποια στιγμή την διακυβέρνηση της χώρας και να μην έχει να μην έχει οργανώσει την καμπάνια του με το πιο βασικό: το domain του και τον ιστότοπό του!! Δεν δείχνει οργάνωση, υπευθυνότητα και σοβαρότητα αυτό. Δεν θεωρούμε ότι συνάδει με τα χαρακτηριστικά τα οποία θα έπρεπε να έχει κάποιος ο οποίος επιδιώκει να γίνει πρωθυπουργός. Πρόκειται για γκάφα επικών διαστάσεων. Δείχνει προχειρότητα. Και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που δεν πρέπει να διαθετει κάποιος ο οποίος υποτίθεται θα αλλάξει το κόμμα και θα κυβερνήσει την Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά στον Στέφανο Κασσελάκη, διαπιστώσαμε ότι έχει το site "Ανασυγκρότηση τώρα" anasigkrotisitora.gr στο οποίο παραθέτει εσωκομματικές και πολιτικές προτάσεις.
Δεν είναι πλούσιο σε υλικό αλλά, πάντως, υπάρχει.
Διαπιστώσαμε ότι το domain κατοχυρώθηκε στις 26 Αυγούστου 2023, ήτοι 3 ημέρες πριν την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του.
Αναζητήσαμε αν το domain name "skasselakis.gr" είναι διαθέσιμο προς αγορά. Το spelling αυτό, το χρησιμοποιεί ο Στέφανος Κασσελακης στους λογαριασμούς του στα social media.
Διαπιστώσαμε ότι και αυτό το domain κατοχυρώθηκε στις 26 Αυγούστου 2023, όπως και το domain "ανασυγκρότηση τώρα".
Τα ίδια ισχύουν και για το domain "stefanoskasselakis.gr".
Παράλληλα, αναζητήσαμε αν το domain name "kasselakis.gr" είναι διαθέσιμο προς αγορά.
Διαπιστώσαμε ότι κατοχυρώθηκε στις 23 Ιουνίου 2023 ήτοι περίπου 2 μήνες πριν την επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του και 2 ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές της 25ης Ιουνίου 2023.
Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ο ιδιοκτήτης του domain διότι δεν οδηγεί σε κάποιον ιστότοπο. Η χρονική συγκυρία της αγοράς πάντως, μας οδηγεί σε αυτήν την υπόθεση.
Αναζητήσαμε στο web archives αν το συγκεκριμένο domain είχε χρησιμοποιηθεί ξανά στο παρελθόν. Αν δηλαδή οδηγούσε σε κάποιον ιστότοπο κάποτε. Σε έναν ιστότοπο κάποιου άλλου προσώπου. Η αναζήτηση δεν έφερε αποτελέσματα, δηλαδή δεν φαίνεται να είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν. Αυτό είναι μια ακόμα ένδειξη ότι το συγκεκριμένο domain κατοχυρώθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2023 και ενισχύει την υπόθεση ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ο ιδιοκτήτης του.
Εάν υποθέσουμε ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ο ιδιοκτήτης του domain τότε εύλογα δημιουργείται η εντύπωση ότι άρχισε να σκέφτεται το ενδεχόμενο της περαιτέρω εμπλοκής του στην πολιτική πριν την 2η συνεχόμενη ήττα στις εκλογές και, πάντως, πριν καν ανακοινώσει ο Αλέξης Τσίπρας ότι παραιτείται από την προεδρία.
Υποθέτοντας ότι το domain ανήκει στον Στέφανο Κασσελάκη και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας παραιτήθηκε στις 29 Ιουνίου 2023 από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή μία εβδομάδα αφού είχε ήδη κατοχυρωθεί το domain, μπαίνουμε στον πειρασμό να αναρωτηθούμε: ήξερε ο Κασσελάκης ότι θα παραιτηθεί ο Τσίπρας, μια εβδομάδα πριν ακόμα ο τελευταίος το ανακοινώσει επίσημα? Είχε κάποιο είδος εσωτερικής πληροφόρησης? Επαναλαμβάνουμε ότι το σενάριο αυτό γίνεται με την υπόθεση ότι το domain αυτό πράγματι ανήκει στον Στέφανο Κασσελάκη. Δεν διαθέτουμε κανένα στοιχείο ότι πράγματι του ανήκει.
Βέβαια, από την άλλη, δεν ήθελε και πολύ μυαλό για καταλάβει κανείς ότι έρχεται και 2η ήττα στις εθνικές εκλογές και ότι η πιθανότητα να παραιτηθεί ο Τσίπρας ήταν, αν όχι βέβαιη, τουλάχιστον απίστευτα ισχυρή. Η πρόβλεψη της παραίτησης Τσίπρα δεν απαιτούσε μαντικές ικανότητες ούτε και εσωτερική πληροφόρηση.
Σε κάθε περίπτωση, εάν ο Κασσελάκης κινήθηκε έτσι 2 μήνες πριν ανακοινώσει την υποψηφιότητά του, τότε αυτό δείχνει προετοιμασία και όχι προχειρότητα, σε αντίθεση με την Έφη Αχτσιόγλου. Δείχνει ότι δεν ήταν "κομήτης", όπως υποστήριζαν κάποιοι και ότι εργάστηκε οργανωμένα και μεθοδικά. Σίγουρα, δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Και μπράβο του.